banner_ardu-grill.PNG

et et

Tartu Hoiu-laenuühistu finantskool. Rahakool

Seksuaaltervise kool

Beebikool

Moekool

Õigusabikool

NAISELT NAISELE

MEHELT MEHELE

Toidukool

Väikelaste kool

Põhikool

Ametikool / Kutsekool

Gümnaasium

Ülikool / Kõrgkool

Liikluskool / Autokool

Elukool / Elukestev õpe



turvakood

lapsevanem-logo.gif

Lapse sünd

Lapsevanem.ee - Sisukestev õpe lapsevanemale :: Lapse sünd Matemaatika, füüsika, ajalugu, inimeseõpetus jne. Kõik selleks et abistada õppijat.Lapse sünd,Matemaatika, ekool, e-kool, füüsika, ajalugu, seks, abort

Hingamine

Üldiselt mõjub sügav hingamine lõdvestavalt. Kui tahad sünnituseks harjutada hingamist, võib järgmisest kirjeldusest kasu olla, kuigi tänapäeval leiab iga naine sünnitamiseks oma hingamistehnika.

Proovi hingata lõdvestunult ja loomulikult. Hingamisrütm on individuaalne ja sa tunned, kui oled oma õige rütmi leidnud. Harjuta näiteks iga erinevat hingamistehnikat umbes 60 sekundit - ligikaudu nii kaua kestab sünnituse ajal emaka kokkutõmme. Siis on sünnituse ajal lihtsam korralikult hingata ja see võib valusid leevendada.

Kõhuhingamine või sügav aeglane hingamine

Sügav aeglane hingamine on sünnituse esimestest hetkedest alates hea senikaua, kuni sa end niimoodi hingates mugavalt tunned. Sügav ehk kõhuhingamine on siis õige, kui oma kätt kõhule pannes seda tunned.

Seda võib harjutada nii külili lamades, seistes kui istudes.

Harjutust tehes hinga läbi nina sisse ja läbi suu välja. Nii väldid kurgu kuivamist. Tunned, kuidas su keha lõdvestub üha enam, mida kauem sa niimoodi hingad.

Lõõtsutamine

Sünnituse esimese ja teise etapi vahelisel ajal võib tekkida tugev sisemine vajadus pressida, kuigi emakakael ei ole veel täielikult avanenud. Ämmaemand aitab sünnitajal oodata, kuni pressimine on soovitav. Liiga varaste presside vastu aitab ka lõõtsutamine.

Võib-olla oled lõõtsutamise kohta mitmeid naljakaid lugusid kuulnud, kuid nüüd võib sellest kasu olla. Lõõtsutades hingad väga pinnapealselt ja liigub ainult rinnakorvi ülemine osa. Kui tunned taas vajadust pressida, lõõtsuta, hinga tugevalt välja ja sisse ning siis lõõtsuta otsekohe uuesti.

Samamoodi kasuta lõõtsutamist sünnituse teise etapi lõpus. Sellel ajal ei soovita ämmaemand pressida vältimaks nii palju kui võimalik rebendite tekkimist. Harjuta koos oma partneriga lõõtsutamist kodus enne lapse sündi.

Lõdvestusharjutused

Lõdvestuda saab mitmel viisil ja seda võib õpetada sulle ämmaemand perekooli tundides.

Külili asend

Rasedana on enamasti kõige mugavam lõdvestuda küljeliasendis. Heida külili ja jälgi, et ülakeha toetuks vastu voodit või muud pinda. Kui soovid, võib allapoole jääva käe panna selja taha ning ülemise käe kõverdada. Siruta allpool olev jalg peaaegu sirgeks ning kõverda põlvest ülemist jalga, mis võib olla toetatud suurele padjale. Selles asendis on kogu keha lõdvestunud ja hea, kerge hingata.

Lõdvestusharjutused õpetavad sind oma lihaseid kontrollima ja pärast mõningat harjutamist suudad täielikult lõdvestuda. Püüa märgata vahet pingul lihaste ja lõdvestumise vahel. Seda saab õppida, pingutades esmalt ühte lihasegruppi ja tunnetades selle pinget ning lastes siis lihased jälle võimalikult lõdvaks.

Proovi harjutada eraldi iga lihasegrupi lõdvestamist. Sel viisil tegeled oma jalalihaste, kaelihaste, õlalihaste ja näolihastega. Kui oled kogu oma keha lõdvestanud, proovi seda veelgi jätkata. Pane tähele, kuidas su keha järjest raskemaks muutub.

Olles seejuures teadlik ka emaka funktsioneerimisest, aitavad hingamis- ja lõdvestusharjutused muuta sünnitust kergemaks nii sinu kui ka lapse jaoks.

Allikas: fert-c.ee

 

printerisõbralik versioon esita küsimus
viimati toimetatud: 5. 11. 2010. 02:55