banner_ardu-grill.PNG

et et

Tartu Hoiu-laenuühistu finantskool. Rahakool

Seksuaaltervise kool

Beebikool

Moekool

Õigusabikool

NAISELT NAISELE

MEHELT MEHELE

Toidukool

Väikelaste kool

Põhikool

Ametikool / Kutsekool

Gümnaasium

Ülikool / Kõrgkool

Liikluskool / Autokool

Elukool / Elukestev õpe



turvakood

lapsevanem-logo.gif

Britid tegid Mégane’ist aasta auto

Lapsevanem.ee - Sisukestev õpe lapsevanemale :: Britid tegid Mégane’ist aasta auto Matemaatika, füüsika, ajalugu, inimeseõpetus jne. Kõik selleks et abistada õppijat.Britid tegid Mégane’ist aasta auto,Matemaatika, ekool, e-kool, füüsika, ajalugu, seks, abort

Britid tegid Mégane’ist aasta auto



Car of the Year ehk aasta auto valiti traditsiooniliselt novembri lõpus. Peagi algaval aastal saab ihaldusväärset tiitlit kanda Renault Mégane II, seda peamiselt tänu suurriikidest (Suurbritannia, Itaalia, Prantsusmaa, aga ka Holland) pärit žüriiliikmetele, kes peakonkurenti Mazda6 mitte millekski ei pidanud.

Tõnu Ojala



Kuus briti autoajakirjanikku ignoreerisid Mazda6, nagu suutsid, ning nende arvates polnud “kuus” väärt enamat finaali viimasest kohast (esialgsest 30 autost jäi pärast esimest hääletusvooru järgi 7). Sama kriitilised olid ka hollandlased, kuid et neid oli hindajate kogus vaid 3, siis lõpptulemust see sedavõrd drastiliselt ei mõjutanud. Prantslaste eelistus oli mõistetav, naabritega olid ülimalt solidaarsed ka itaallased (punkte anti Renault’le lahkemaltki kui prantslased ise).
Ehkki kaks ülejäänud suurt – Saksamaa ja Hispaania –, kes samuti žüriis 6 liikmega esindatud, eelistasid kindlalt Mazdat, jäi sellest Mazda läbi aegade esimese esikoha võitmiseks siiski väheks. Lõppskoor 322:302 Mégane’i kasuks. Ülejäänud konkurendid jäid juba kaugele – kolmanda koha võitnud Citroėn C3 kogus vaid 214 punkti.
Mégane sai kõrgeima hinde 27 žüriiliikmelt, Mazda6 20-lt. Arvestades asjaolu, et kokku oli hindajaid 58 (22 riigist, mullusega võrreldes oli lisandunud üks Türgist), jäi ülejäänutele vaid “prügikala” – Citroėnile 4, Hondale, Fordile ja Mercedesele 2 ning Opelile üks esikoht. Riikide eelistusi kokku lugedes tegi Mazda küll Renault’le ära, kuid see oli väike lohutus, kuna Mazdat eelistasid peamiselt nende maade esindajad, kus välja panna vaid üks žüriiliige ja mõju lõpptulemusele seetõttu väiksem.
Esimest korda aasta auto valiti Euroopas 1964. aastal (võidutses Rover 2000), läbi aegade on edukaimad olnud itaallased – Fiat Auto (lisaks Fiatile ka Lancia ja Alfa Romeo) on noppinud 10 esikohta. Renault tõusis Mégane’i esikohaga selles tabelis teiseks – tegu oli Renault’ viienda võiduga (viimati 1997. aastal, mil võidutses minimahtuniversaalide buumi käivitanud Renault Mégane Scenic).
Prantsuse auto kandis aasta auto tiitlit ka lõppeval aastal – täpselt aasta tagasi seljatas kõik rivaalid Peugeot 307, jättes teiseks Renault Laguna. See, mis Renault’l ei õnnestunud aasta eest, sai teoks nüüd!


Võitja
Renault Megane (TM 11/2002)

Neil päevil Eestisse jõudev uus Mégane lõhub tavaarusaami, milline üks massiauto olema peab. Üldreeglina eelistab Euroopa autoostja selles klassis sõidukeid, mis mitte millegagi silma ei torkaks. Renault seevastu usub, et Vana Maailma massiostjale võib “söödavaks” teha ka auto, mis n-ö keskmisest kõrvale kaldub – uue Mégane’i välimus (eriti tagaosa) ehmatab esmapilgul kindlasti paljusid. Autoajakirjanikud on uustulnuka hästi vastu võtnud – eks näis, mis ütlevad autoostjad!


Konkurendid
Сitroėn C3 (TM 7/2002
)
Pisut retrohõnguline Citroėn C3 tõestab, et väikeauto ei peagi väike olema – ebatavaliste proportsioonidega mullikujuline sõiduk ongi midagi traditsioonilise “poekäru” ja väikese mahtuniversaali vahepealset. C3 mudelivalikusse lisandumine on Eestis seni praktiliselt olematu pisisitikate müügi korralikule keskmisele tasemele – ligi paarkümmend väikeautot kuus – viinud.

Ford Fiesta (TM 7/2002)
Uus Fiesta peab taastama Fordi positsiooni väikeautode klassis. Suuremate vendadega – Focuse ja Mondeoga – ohtralt ühisjooni omav Fiesta on Eestis esialgu veel statisti rollis (kahekohalisi müügiarve seni näidatud pole) aga ka mudelivalik pole veel kaugeltki täiuslik – nt kolmeukselist mudelit on oodata uue aasta alguses.

Honda Jazz
Ainus mudel, mis finalistidest Eestisse jõudnud veel polegi. Nappide tootmisvõimsuste tõttu on Jazzi Eestis müüki jõudmine korduvalt edasi lükkunud ja nii saame sellest autost lähemalt rääkida juba uuel aastal.

Mazda6 (TM 5/2002 ja 10/2002)
Kui senised Euroopas müüdavad Mazdad (legendaarne MX-5 ehk välja arvatud) ei pääsenud oma igavas korrektsuses (et mitte miski mingilgi moel silma ei torkaks!) kuidagi n-ö pildile, siis Mazda6 tähistab üleminekut uude ajastusse (seda rõhutab ka uudse mudelitähistussüsteemi kasutuselevõtt). Tulemused pole lasknud end kaua oodata – “kuus” on ka Eesti automüügitabelites komeedina tippu tõusnud.

Mercedes-Benz E-klass (TM 5/2002)
Eelmine E-mersu teenis endale koheselt tiitli “kurvasilmne”. Ka uuel E-l on ümarad esituled, kuid pilk on senisest hoopis rõõmsam. Kunagi raskepärasena mõjunud Mercedes-Benz läheb rivaalidega võrreldes risti vastupidises suunas – nüüd, mil pea kõik tootjad näevad ideaali töntsakas leivapätsikujus, lisab MB elegantsi, nooruslikust ja trimmi.

Opel Vectra (TM 4/2002)
Opel on autoala suurte tegijate seas üks alalhoidlikumaid. Uus mudelipõlvkond on Rüsselsheimi nägemuses pea reeglina olnud eelmise edasiarendus, mitte uute väärtuste otsingud. Niimoodi võttes on uus Vectra ebatüüpiline Opel – peale noolemärgi ei seo seda eelmisega suurt midagi.



Aasta autod läbi aegade

1964 Rover 2000
1965 Austin 1800
1966 Renault 16
1967 Fiat 124
1968 NSU Ro80
1969 Peugeot 504
1970 Fiat 128
1971 Citroėn GS
1972 Fiat 127
1973 Audi 80
1974 Mercedes-Benz 450
1975 Citroėn CX
1976 Simca 1307-1308
1977 Rover 3500
1978 Porsche 928
1979 Simca-Chrysler Horizon
1980 Lancia Delta
1981 Ford Escort
1982 Renault 9
1983 Audi 100
1984 Fiat Uno
1985 Opel Kadett
1996 Fiat Bravo/Brava
1997 Renault Mégane Scenic
1998 Alfa Romeo 156
1999 Ford Focus
2000 Toyota Yaris
2001 Alfa Romeo 147
2002 Peugeot 307
2003 Renault Megane II
1986 Ford Scorpio
1987 Opel Omega
1988 Peugeot 405
1989 Fiat Tipo
1990 Citroėn XM
1991 Renault Clio
1992 Volkswagen Golf
1993 Nissan Micra
1994 Ford Mondeo
1995 Fiat Punto

Aasta Auto 2003
1. Renault Mégane 322
2. Mazda6 302
3. Citroėn C3 214
4. Honda Jazz 167
5. Ford Fiesta 161
6. Opel Vectra 151
7. MB E-klass 133

Erinevate maade eelistused
Austria Mazda6
Belgia Mazda6
Hispaania Mazda6
Holland Renault Megane
Iirimaa Mazda6
Itaalia Renault Megane
Kreeka Renault Megane
Norra Opel Vectra
Poola Mazda6
Portugal Renault Megane
Prantsusmaa Renault Megane
Rootsi Renault Megane
Saksamaa Mazda6
Sloveenia Mazda6
Soome Mazda6
Suurbritannia Renault Megane
Šveits Renault Megane
Taani Mazda6
Tšehhi Mazda6
Türgi Renault Megane
Ungari Mazda6
Venemaa Mazda6

Artikkel avaldatud Tehnikamaailmas Detsember'2002 TM

printerisõbralik versioon esita küsimus
viimati toimetatud: 21. 04. 2005. 10:18