banner_ardu-grill.PNG

et et

Tartu Hoiu-laenuühistu finantskool. Rahakool

Seksuaaltervise kool

Beebikool

Moekool

Õigusabikool

NAISELT NAISELE

MEHELT MEHELE

Toidukool

Väikelaste kool

Põhikool

Ametikool / Kutsekool

Gümnaasium

Ülikool / Kõrgkool

Liikluskool / Autokool

Elukool / Elukestev õpe



turvakood
lapsevanem-logo.gif

SX4

Lapsevanem.ee - Sisukestev õpe lapsevanemale :: SX4 Matemaatika, füüsika, ajalugu, inimeseõpetus jne. Kõik selleks et abistada õppijat.SX4,Matemaatika, ekool, e-kool, füüsika, ajalugu, seks, abort

Uus Suzuki SX4: nii sportlik pereauto kui ka nelikveoga linnamaastur 

Üldinfo ] [ Tehnilised andmed ] [ Varustus ] [ Hinnakiri ] [ Galerii ] [ Värvivalik ]

Suzuki uusim mudel SX4 annab suurepärase võimaluse rahuldada parimal moel tegusa inimese kaht põhivajadust: teha tõhusalt kõik igapäevasõidud ja liikuda mõnusalt ning kindlalt oma vabaajaharrastustes. Ainulaadne kerekuju, mis vastab auto kahetisele olemusele, kuulutab suurt vabadust, parajad mõõtmed ning naksakas juhitavus teevad juhi meele rõõmsaks. Külluslik mugavus- ja turvalisusvarustus teevad SX4 rahaliselt soodsaks ostuhetkel ja edaspidigi – mitmekülgne ja ökonoomne auto hoiab ka hästi oma väärtust.

Jõudu ja võimsust, i-AWD ja VVT - SX4 on loodud nelikveolisusest lähtudes, kuid dünaamilisust unustamata. Nii on saadud kompaktne sportlik täpse juhitavusega auto, mis on mugav pikalgi sõidul. Suzuki laiaulatuslik nelikveo arendustöö on andnud ilmeka tulemuse vabaõhumudeli Outdoor Line aruka nelikveo
(i-AWD*) näol, mis teeb igapäevased sõidud hõlpsaks. Lisavarustusena saab tellida ka ESP.

Kolme veoviisiga nelikvedu i-AWD - *i-AWD-süsteemi (intelligent all-wheel drive) olulisim element on elektriliselt käitatav sidur, mis saab signaale järgmistelt anduritelt: rataste pöörlemiskiirus, mootori pöörlemissageduse, roolipöördeandur, mootoriprotsessor.

Kolme veoviisi vahel valimise võimalus tagab kindla veo igas olukorras. Keskkonsooli lülitil on kolm asendit: 2WD (esivedu), 4WD Auto ja (4WD Lock). Teise asendi, lukustamata nelikveo korral teeb vahelduvates teeoludes valiku esi- ja nelikveo vahel juhi asemel automaatika.

2WD - Esivedu on kõige säästlikum veoviis kuival asfaldil

4WD Auto - Igapäevaseks tarvitamiseks mõeldud veoviis. Kui esirattad hakkavad pisutki kaapima, kannab automaatika osa veojõudu üle tagaratastele. Kaapimise vähenedes kahaneb tagaratastele kantav võimsus.

4WD Lock - Alaline, lukustatud nelikvedu on mõeldud pehmel pinnal, lumes või poris sõitmiseks. Veojõud jaguneb võrdselt ette ja taha, olenemata haardumise erinevusest eri rataste ja teepinna vahel. Kiiruse jõudes üle 60 km/h asendub lukustatud nelikvedu ise protsessorjuhitud nelikveoga (4WD Auto)

Kaks jõuallikat - Esiveoga Urban Line-il on 1,5-liitrine 16-klapiline kahe ülanukkvõlliga (DOHC) tõhus ja säästlik saastenormidele Euro 4 vastav mootor, mis annab 73 kW ehk 99 hj ja keskmise kütusekulu 6,8 l/100 km.

Nelikveoga Outdoor Line-il on 1,6-liitrine, 16-klapiline kahe ülanukkvõlliga (DOHC) ja muudetavate gaasijaotusfaasidega VVT (variable valve timing) mootor, mis on linnasõidul tõhus ja säästlik, maanteel tugev ja võimas. Tänu VVT-le on tal piisavalt momenti ja võimsust ka maastikul: 79 kW ehk 107 hj, suurim moment 145 N*m ja keskmine kulu vaid 7,1 l/100 km. Mootor vastab saastenormidele Euro 4.

Läbinisti turvaline - Turvalisus on SX4 sisse ehitatud. Aktiivturvalisuse elemendid on auto kõrgusest ja suurtest akendest johtuv ülihea nähtavus ja pidurdusjõudude elektroonilise ühtlustiga blokeerumatud pidurid, Outdoor Line-i arukas nelikvedu ja lisavarustusena saada olev ESP-sõidustabilisaator aitavad juhil autot valitseda ja vältida õnnetusi.

Lisaks on Suzuki loonud autole uue sõltumatu esi- ja tagavedrustuse, mis annab nõudlike Euroopa juhtidegi meelest täiusliku teetunnetuse. Juht võib tunda end mõnusalt ja nautida sõitu. Kui liiklusõnnetus kõigest hoolimata juhtub, kaitsevad juhti ja sõitjaid tugev kere, neli turvapatja ja külgturvakardinad.

Kere ees ja taga olevad deformatsioonitsoonid neelavad õnnetuse korral põrkeenergiat ning ta ehituselemendid juhivad selle hävitava energia eemale juhist ja sõitjatest. Sõitjateruumi jäik tarind on tugevdatud muuhulgas külgtaladega ustes ja mujal ning muude tugevduselementidega.

Vedrustus - Suzuki SX4-l on ees sõltumatu McPherson-vedrustus. Tagasild on uudne poolsõltuv – väändtala ja keerdvedrudega. See kõik annab autole suurepärase stabiilsuse ka kurvisõidul igasugustes oludes ning teeb sõidu nauditavaks nii linnas kui ka kiirteedel reisides.

Pidurid - SX4 sisejahutusega ABS+EBV ketaspidurid ees ja trummelpidurid taga on väga tõhusad.

Turvalisus - Suzuki SX4 turvalisustaset on hinnatud nelja tärniga Euro NCAP järgi. Nähtavus juhikohalt on eriti hea. Tavavarustuses olev kuue turvapadja komplekt sisaldab kaht esi- ja kaht külgturvapatja ning kaht eesmiste külgakende kohal olevat turvakardinat. Seatavad peatoed kõigil kolmel tagaistme kohal vähendavad sõitjate vigastusriski õnnetuse korral. Nii esi- kui tagaistmetel on õnnetuse korral lukustuvad kolmepunkti-turvavööd. Eesmistel turvavöödel on eelpingutid ja jõupiirikud. Tagumistel äärmistel kohtadel on ISOFIX-süsteemi turvatooli-kinnituskohad.

Sõidustabilisaator ESP - Sõidustabilisaatori ESP® protsessor määrab andurite abil õige kavatsusliku sõidutrajektoori ning püüab seda hoida, vältides esi- ja tagarataste kaapimist.

Sportlik ja stiilne - SX4 juhikoht on stiilselt ja otstarbekalt kujundatud. Tumedal põhjal hõbedased ehiselemendid ja kvaliteetmaterjalide kasutamine tekitab rafineeritult peene ja samal ajal sportliku tunde. Juhtimisseadiste läbimõeldud paigutus ja istmete ergonoomilisus teevad olemise mugavaks. Kõik räägib suurest tähelepanust pisiasjadegi suhtes. Suurte ja hästiloetavate ümarate näidikute tumedal tagapõhjal on punaselt valgustatud numbrid. Sama stiil on ka kliimaseadme nupustikul. Nii on kogu armatuurlaud saanud ühtlase värske ilme. Kõrguselt seatav rooliratas aitab juhil leida parima isteasendi. Rollirattale on paigutatud cd-raadio juhtnupud. Armatuurlaua keskosas on mitmesugust teavet – kellaaega, välistemperatuuri ja kütusekulu – esitav näidik.

Ruumi ja mugavust - Nii suvel kui ka talvel lisab SX4-ga sõidu mugavust selgete ringvalgustusega juhtnuppude abil käsitsetav põhivarustusse kuuluv kliimaseade. Stiilne ja kvaliteetne cd-raadio on väga mugav kasutada. Kaheksa valjuhääldit esi- ja tagaustes (neli madal- ja neli kõrgsagedusvaljuhääldit) kindlustavad kvaliteetse heli. Elektriaknad, soojendusega elektripeeglid, kesklukustus, istmesoojendused, 16” rattad – kõik on põhivarustuses. Outdoor Line mudelil on lisaks ka katusetalad, valuveljed ja stiilsed tiiva- ja karbilaiendid, mis kaitsevad kehval teel auto külgi.

Hõlpsalt kasutatavat ruumi on palju - Et SX4 välimus on maasturipäraselt paljulubav ja sõiduautolikult hästi viimistletud, nähtub ka ülimugavast siseruumist. Sisenemine-väljumine on kerge ka suurt kasvu või mitte väga hea liikumisvõimega inimesel ja ruumi jätkub iga elulaadiga omaniku reisi- ja harrastusvarustusele. Ruumikasutus on hästi läbimõeldud ja praktiline – nagu täismõõtu linnamaasturil. Auto laius ja kõrgus loovad tema välismõõtmeid arvestades tõesti uskumatu avaruse. Tagaistmed on paigutatud esiistmetest pisut kõrgemale, mis annab ka neil istujatele võimaluse nautida avarat väljavaadet. Sisenemine ja väljumine laialt avanevatest tagaustest on lahe. Parema esiistme alusesse sahtlisse võib panna kaarte ja ajakirjandusväljaandeid. Kõrgusseadehoova abil saab juht seada oma isteasendit mugavamaks. SX4 istmete katmiseks on kasutatud uudset materjali. Istmete keskosa ja seljatugede kahekihiline katend suurendab mugavust ja selle võrkjas pinnakiht lisab auto sisekujundusse sportlikkuse tunnet.

Paindlikult universaalne pakiruum - Tagaiste on jaotatud vahekorras 60 : 40, mis võimaldab paindlikult vedada mitmesuguse suurusega esemeid. Istmed saab pärast seljatugede allalaskmist ette kokku klappida, millega moodustub kuni 625-liitrine (VDA vormeli järgi) tasase põrandaga veoseruum. Peatugesid ei ole vaja seejuures eemaldada. Outdoor Line-il on ka katusetalad põhivarustuses.

Testijad kiidavad
Mida räägivad testimuljed? Veatu viimistlus ning materjalgi ei kõnele kokkuhoiust. Miski ei anna märku, et istud taskusõbraliku hinnaga autos. …vaatamata kõrgele siluetile ei kipu auto kurvides kalduma ega ole külgtuule hood häirivalt tuntavad. (Tehnika Maailm 4/2006)

Vedrustus on meeldivalt paras: ei lase kurvides autol liigselt kalduda ning maanteel suuremal kiirusel ei raputa liialt. Muljetavaldav on vaikus salongis. Mootorimüra on oma klassi kohta hästi isoleeritud ning aukudes sõites ei ole kosta mingit kobinat. Suzuki SX4…on mehe eest väljas ka maastikul. Eesti tingimustes väärt omadus.
(AutoBild Eesti 4/2006)

Suzukin uus SX4 on aus pereauto. Selle Outdoor Line -versioon on aga esimene pääsuke uues väikeste nelikveoga pereautode klassis. Proovisime Outdoor-mudelit ja sõidukogemus oli esimestest meetritest lausa üllatavalt positiivne. Seal kus Swift ja Grand Vitara on viinud Suzuki hüppeliselt tulevikku, tundub SX4 veelgi valmima ja küpsema autona. Juhtseadised on täpsed ja toekad. (Tekniikan Maailma 4/2006)

Kuigi esiiste on kõige tagumises asendis, mahub taha istuma ja põlvedele jääb ruumi ülegi. Pearuumi piisab siingi.

Auto-asendis kantakse jõudu tagaratastele, kui esimesed hakkavad kaapima. …katse põhjal toimub see kiirelt ja pehmelt. (Tuulilasi 4/2006)

printerisõbralik versioon esita küsimus
viimati toimetatud: 22. 09. 2009. 17:19