banner_ardu-grill.PNG

et et

Tartu Hoiu-laenuühistu finantskool. Rahakool

Seksuaaltervise kool

Beebikool

Moekool

Õigusabikool

NAISELT NAISELE

MEHELT MEHELE

Toidukool

Väikelaste kool

Põhikool

Ametikool / Kutsekool

Gümnaasium

Ülikool / Kõrgkool

Liikluskool / Autokool

Elukool / Elukestev õpe



turvakood
lapsevanem-logo.gif

Tartumaa autokoolid

Lapsevanem.ee - Sisukestev õpe lapsevanemale :: Tartumaa autokoolid Matemaatika, füüsika, ajalugu, inimeseõpetus jne. Kõik selleks et abistada õppijat.Tartumaa autokoolid,Matemaatika, ekool, e-kool, füüsika, ajalugu, seks, abort

Juhan Liivi nim Alatskivi Keskkool

Lähte Ühisgümnaasium

Niiluse Autokool OÜ

 


Rehvi valmistamine

Kummisegu valmistamisest kuni rehvi kontrollimiseni

  • Segu valmistamine
    Toorained – värvained, kemikaalid ja üle 30 erineva kummisordi – segatakse kokku hiiglaslikes segumasinates, mida kutsutakse Banbury masinateks ja mis töötavad tohutu suure kuumuse ning survega. Masinad segavad kõik algmaterjalid kokku mustaks, kumjaks seguks, mida hakatakse edaspidi eri viisidel töötlema.
  • Töötlemine
    Jahtunud kummist valmistatakse plaadid, mis juhitakse pigistusvaltspinkidele. Need valmistavad erinevad materjalid ette ja juhivad need lõikepinkidele, kus nad lõigatakse ribadeks, millest saavad rehvi küljed, turvisemuster ja muud osad. Rehvi karkassi katab aga teist tüüpi kummikiht, mille valmistamiseks kasutatakse erinevaid materjale nagu polüester, raion ja nailon.
  • Rehvi rant
    Rehvi randiks kutsutakse vitsakujulist elementi, mis paigutatakse vastu sõiduki velge.
  • Kihid
    Järgmisena lisatakse kahest tekstiilkihist koosnev põhimik. Seejärel asetatakse kohale paar nn kulumisribasid, mis takistavad rehvi hõõrdumist velje poolt autole paigaldamisel.

 

 

 

 

  • Turvis
    Seejärel lisatakse terasvööd, mis suurendavad torkekindlust ja hoiavad rehvipinna tugevalt teekatte vastas. Turvis kinnitatakse rehvile viimasena. Kui automaatrullikud on kõik osad tugevasti kokku surunud, on nn roheline rehv kuivamiseks ja kontrollimiseks valmis.
  • Kõvendamine
    Kõvenduspress annab rehvile lõpliku vormi ja turvisemustri. Valuvormi pressimisel saab rehv õige kuju ja toimub selle vulkaniseerimine. Vormis on turvisemustri, küljele kantava tootja märgistuse ja seadusega ettenähtud andmete jäljend. Rehve hoitakse vormis kuumusel üle 300 kraadi, sõltuvalt mõõdust 12 kuni 25 minutit.
  • Kontroll
    Kui rehvi juures avastatakse mõni puudus, kui midagi tundub rehvi juures valesti olevat või kui tekib isegi õhkõrn kahtlus, praagitakse rehv välja. Mõned defektid avastatakse kontrollija treenitud pilgu või käte abil, teised leitakse erimasinatega.
    Kontroll ei piirdu ainult rehvi pealispinnaga. Tootmisliinilt võetakse mõned rehvid, mis valgustatakse varjatud puuduste või sisedefektide avastamiseks läbi. Lisaks lõikavad kvaliteedikontrolli insenerid pisteliselt valitud rehvid tükkideks ja uurivad igat konstruktsioonilist üksikasja, mis võib mõjutada rehvi sooritusvõimet, sõiduomadusi või turvalisust.

 

 

 

printerisõbralik versioon esita küsimus
viimati toimetatud: 12. 07. 2012. 05:34