banner_ardu-grill.PNG

et et

Tartu Hoiu-laenuühistu finantskool. Rahakool

Seksuaaltervise kool

Beebikool

Moekool

Õigusabikool

NAISELT NAISELE

MEHELT MEHELE

Toidukool

Väikelaste kool

Põhikool

Ametikool / Kutsekool

Gümnaasium

Ülikool / Kõrgkool

Liikluskool / Autokool

Elukool / Elukestev õpe



turvakood
lapsevanem-logo.gif

Harjumaa autokoolid

Lapsevanem.ee - Sisukestev õpe lapsevanemale :: Harjumaa autokoolid Matemaatika, füüsika, ajalugu, inimeseõpetus jne. Kõik selleks et abistada õppijat.Harjumaa autokoolid,Matemaatika, ekool, e-kool, füüsika, ajalugu, seks, abort

A ja J Aus ] [ FIE Toomas Tanne Kehra Autokool ] [ Kehra Keskkool ] [ KeVa ] [ Kohe ]
Kose Koolitus ] [ Loksa I Keskkool ]
Origon EST OÜ ] [ Ritmo OÜ ]
Tamsalu Gümnaasium ] [ UNOMAR Grupp OÜ ]


 
 

 

Nõuandeid märjal teekattel sõitmiseks

Need nõuanded tagavad teie ja kaassõitjate ohutuse märjal teekattel sõites.

Kontrollige korrapäraselt oma auto rehve.
Enne teele asumist kontrollige alati rehve. Selleks järgige alltoodud hooldusrutiini. Kontrollige, kas rehvid on nõuetekohaselt õhku täis. Täpse rehvirõhu väärtuse määrab autotootja ja see on märgitud auto ukseservale, uksepostile, kindalaeka või bensiinipaagi luugile. Samuti on see ära toodud auto kasutusjuhendis. Rehvi küljele kirjutatud näitaja ei ole mitte teie auto jaoks ettenähtud rõhk, vaid maksimaalne väärtus, mida rehv talub. Rehvirõhku tuleks kontrollida vähemalt kord kuus. Kontrollige rehvi turvisemustri sügavust. Kui see on nõuetekohane, aitab see vältida külglibisemist ja vesiliugu.

Vähendage kiirust.
Vihm seguneb teel oleva mustuse ja õliga ning muudab selle libedaks. See suurendab külglibisemisohtu. Parim lahendus selle vältimiseks on vähendada kiirust. Aeglaselt sõites on rehvi turvisel suurem kontakt teega ja auto veojõud paraneb.

Õppige külglibisemist kontrollima.
Ka kõige ettevaatlikum juht võib külglibisemisse sattuda. Kui see on juhtunud, tuleb meeles pidada, et piduripedaali ei tohi järsult põhja vajutada. ABSiga auto puhul ärge pumbake piduripedaali. Selle asemel vajutage pedaalile ühtlase survega ja keerake rooli auto libisemise suunas.

Hoidke eessõitva autoga pikivahet.
Vihmas sõitmine nõuab kõikide juhtseadmete – rooli, siduri, piduri ja gaasi – sujuvat kasutamist ning suuremat valmisolekut ootamatusteks ning hädaolukordadeks. Vihmastes tingimustes sõitu alustades on teie jalatsid märjad ja võivad kergesti pedaalilt maha libiseda. Enne mootori käivitamist pühkige jalatsite tallad kummist automatil või vaibal puhtaks. Kõik juhid peaksid kontrollima korrapäraselt auto sõidu-, taga-, piduri- ja suunatulede korrasolekut. Märjal teekattel kestab pidurdusaeg umbes kolm korda kauem kui kuival teel. Kuna seetõttu on vaja pikemat pidurdusteekonda, ei tohiks eesmisel autol väga tihedalt sabas sõita. Jätke enda auto ja eessõitva sõiduki vahele veidi rohkem kui kahe auto suurune vahe.

Sõitke eesoleva auto jälgedes.
Vältige pidurdamist. Kui vähegi võimalik, võtke kiiruse vähendamiseks lihtsalt jalg gaasipedaalilt ära.

 

Valmistage ennast ettekonnaks ette.
Vihmas sõitmine nõuab kõikide juhtseadmete – rooli, siduri, piduri ja gaasi – sujuvat kasutamist ning suuremat valmisolekut ootamatusteks ning hädaolukordadeks. Vihmastes tingimustes sõitu alustades on teie jalatsid märjad ja võivad kergesti pedaalilt maha libiseda. Enne mootori käivitamist pühkige jalatsite tallad kummist automatil või vaibal puhtaks. Kõik juhid peaksid kontrollima korrapäraselt auto sõidu-, taga-, piduri- ja suunatulede korrasolekut.

Õppige vesiliugu vältima ja sellega toime tulema.
Vesiliug tekib siis, kui vesi koguneb rataste ette kiiremini, kui auto jõuab seda oma raskusega ära lükata. Veesurve tõstab autot ülespoole ja sõiduk hakkab mööda rehvide ja teekatte vahele tekkinud õhukest veekihti libisema. Sel hetkel võib auto kaotada täielikult kontakti teega ja tekib oht, et see kaldub sõidurajalt või isegi teelt kõrvale. Vesiliu vältimiseks peavad rehvid olema korralikult õhku täis. Turvisemuster ei tohi olla liiga kulunud. Kui on, vahetage rehvid välja. Märja teekatte korral vähendage kiirust ja kui võimalik, siis ärge sõitke veeloikudest läbi. Püüdke sõita eesmise auto jälgedes. Kui auto on jäänud vesiliu kätte, siis ärge pidurdage ega tehke järske pöördeid. See võib põhjustada auto külglibisemist. Hakake gaasipedaali vähehaaval vabastama, kuni auto kiirus väheneb ja teetunnetus taastub. Kui pidurdamine on möödapääsmatu, vajutage piduripedaali kergete pumpavate liigutustega. Kui autol on ABS, pidurdage nii nagu tavaliselt. Vajaduse korral matkib auto automaatikasüsteem pumpavaid pidurdusliigutusi.

Kui vihmasadu muutub liiga tugevaks, jääge seisma!
Tugev vihm võib klaasipuhasti harjad üle koormata ja tuuleklaasile tekib katkematu veekiht. Kui nähtavus on nii väike, et teeserva või teisi sõidukeid pole turvalisest kaugusest näha, jääge seisma ja oodake, kuni vihmahoog hõreneb. Kõige parem oleks peatuda puhkealal või mõnes muus turvalises kohas. Kui teeserv on peatumiseks ainus võimalus, tõmmake auto võimalikult teeperve lähedale ja oodake, kuni torm raugeb. Teiste autojuhtide hoiatamiseks jätke sõidutuled põlema ja lülitage sisse ka ohutuled.

Esimesed vihmad muudavad teekatte väga libedaks.
Esimesed sajud muudavad sõiduolud kõige raskemaks, sest vihm seguneb teekattel oleva pori ja õliga ning moodustab üsna libeda kihi. Sageli tunnevad autojuhid, et vihma ajal väheneb kontroll auto üle. Eriti ettevaatlik tuleb olla esimese pooltunni jooksul pärast saju algust.

Pilvine ilm vähendab nähtavust.
Teistest sõidukitest möödasõitmisel olge eriti ettevaatlik.

Pärast veeloigust läbisõitmist kuivatage pidurid.
Kui sõitsite läbi nii sügavast loigust, et piduriklotsid said märjaks, vajutage loigust väljudes kergelt piduripedaalile, et klotsid ära kuivatada.

Ärge sõitke autoga, kui olete väsinud.
Pärast paaritunnist sõitu või iga saja miili tagant tehke puhkamiseks peatus.

 

 

 

printerisõbralik versioon esita küsimus
viimati toimetatud: 31. 07. 2012. 05:34