banner_ardu-grill.PNG

et et

Tartu Hoiu-laenuühistu finantskool. Rahakool

Seksuaaltervise kool

Beebikool

Moekool

Õigusabikool

NAISELT NAISELE

MEHELT MEHELE

Toidukool

Väikelaste kool

Põhikool

Ametikool / Kutsekool

Gümnaasium

Ülikool / Kõrgkool

Liikluskool / Autokool

Elukool / Elukestev õpe



turvakood

lapsevanem-logo.gif

Naised peavad kaalu hoidmiseks tegema tund aega trenni päevas

Lapsevanem.ee - Sisukestev õpe lapsevanemale :: Naised peavad kaalu hoidmiseks tegema tund aega trenni päevas Matemaatika, füüsika, ajalugu, inimeseõpetus jne. Kõik selleks et abistada õppijat.Naised peavad kaalu hoidmiseks tegema tund aega trenni päevas ,Matemaatika, ekool, e-kool, füüsika, ajalugu, seks, abort

Naised peavad kaalu hoidmiseks tegema tund aega trenni päevas

25.03.2010 edastas BBC värske USA-s läbi viidud uuringu tulemused, mis näitasid, et soovituslik igapäevane pooletunnine treening ei pruugi kaalutõusu peatamiseks piisav olla.

USAs tehtud uurimusest, milles osales 34 000 naist, selgus, et voltide peletamiseks on vaja teha iga päev tund aega mõõduka koormusega trenni.

Ameerika Meditsiiniühingu ajakirja Harvard meeskonna sõnul peavad ülekaalulised naised lisaks trennitegemisele ka dieeti pidama.

Suurbritannia valitsus soovitab täiskasvanutel treenida vähemalt pool tundi päevas vähemalt viis korda nädalas.
USA uurimuses, mis vältas 13 aastat, osales 34 000 keskealist naist.

Naistel paluti korrapäraste ajavahemike järel vastata küsimustele selle kohta, kui palju aega nad kulutasid füüsilisele tegevusele.

Vastanud paigutati kolme gruppi: need, kes tegid vähem kui kaks ja pool tundi mõõduka koormusega trenni nädalas, need, kes tegid kaks ja pool kuni seitse tundi nädalas ja lõpuks need, kes tegid rohkem kui seitse tundi mõõduka koormusega trenni nädalas.

Naiste keskmine vanus oli 54 ja keskmine kaalutõus 13 aasta jooksul oli 2,6 kg.

Kõrge treeningkoormusega grupp võttis kaalus märkimisväärselt vähem juurde kui teised grupid.

Kahe väiksema treeningkoormusega grupi vahel ei olnud kaalutõusus mingeid erinevusi märgata.

Ainus grupp, kes uurimuse jooksul kaalus juurde ei võtnud, koosnes normaalkaalus naistest, kes treenisid iga päev vähemalt tund aega.

Liiga hilja

Naised, kes olid juba uurimuse alguses normaalkaalus, võtsid rohkem treenides vähem kaalus juurde.

Nende naiste hulgas, kes olid juba alguses ülekaalulised, ei olnud treeningu ja kaalutõusu vahel mingit seost.

Autorite sõnul on kaalutõusu vältimiseks hädavajalikud selged füüsilist koormust puudutavad juhised.

Nad esitavad kaks järeldust: „Kui inimene on juba ülekaaluline, võib olla liiga hilja, kuna füüsilise tegevuse ja väiksema kaalutõusu vahel ei leitud – vähemalt uurimuses osalenute hulgas – mingit seost.

Teiseks on normaalse kehamassiindeksi säilitamiseks ja kaalutõusu vältimiseks vaja püsivat ja tugevat füüsilist koormust (60 minutit päevas).“ See tase on Suurbritannia valitsuse soovitatud miinimumist kõrgem.

Sangad

Tervishoiuministeeriumi esindaja räägib: „Inglismaa juhtiva tervishoiuametniku sõnul peaks täiskasvanu saama vähemalt viis korda nädalas vähemalt 30 minutit füüsilist koormust. Lapsed peaksid saama iga päev 60 minutit koormust.

Change4Life kampaania raames õhutatakse täiskasvanuid tegema lihtsaid muudatusi, näiteks sööma rohkem puu- ja juurvilju ning vähem rasvaseid toite ja olema nii oma toitumisharjumustes kui elustiilis aktiivsemad, kuna see aitab neil kauem ja tervislikumalt elada – ning muuhulgas ka üleliigsetest sangadest lahti saada.“

Professor Paul Gately, kes juhib Leeds Metropolitan Ülikoolis Carnegie kaalujälgimisprogrammi, arvab, et tervise säilitamiseks on vaja järgida valitsuse soovitatud treeningkava.

Tema sõnul on kaalutõusu vältimiseks vaja rohkem treenida ning igapäevane tunniajane treening on eelmiste uurimustega täielikult kooskõlas.

Gately ütleb: „Kuigi tervislikel põhjustel soovitatakse treenida 30 minutit, tuleks kaalutõusu vältimiseks seda aega siiski pikendada.“

Ta lisab, et Rahvusvaheline Rasvumisküsimuste Töögrupp leidis 2004. aastal, et ülekaalulised inimesed peavad ainuüksi oma kaalu säilitamiseks rohkem – kuni 90 minutit päevas – trenni tegema.

Originaalartikkel: http://news.bbc.co.uk/go/pr/fr/-/2/hi/health/8586767.stm

 

printerisõbralik versioon esita küsimus
viimati toimetatud: 31. 03. 2010. 02:02